Deklaracja dostępności
Miejska Biblioteka Publiczna im. Władysława Strzemińskiego w Koluszkach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej (www. mbp.koluszki.pl) zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Niniejsze oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Władysława Strzemińskiego w Koluszkach.
Data publikacji strony internetowej: 2023-05-29
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2023-05-29
Status pod względem zgodności z ustawą:
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
- Publikowane w formie plików PDF publikacje nie są dostępne cyfrowo w całości: zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej lub wiązały się z poniesieniem nadmiernych kosztów;
- Niektóre elementy nie są widoczne po powiększeniu strony do 200%: widgety, które nie są widoczne po powiększeniu są dostarczone przez podmioty zewnętrzne;
- Zamieszczone filmy nie posiadają audiodeskrypcji ani napisów dla osób niesłyszących;
- Dokumenty archiwalne opublikowane na stronie nie są dostępne. Nie ma prawnego obowiązku dostosowywania tych dokumentów. Jeżeli potrzebujesz dostępu do nich skontaktuj się z nami i wskaż dokładnie, o które z nich Ci chodzi i jak powinniśmy je dostosować;
- Część fotografii oraz galerii zamieszczonych w serwisie nie posiada opisów alternatywnych, czyli technik udostępniających użytkownikom programów odczytu ekranu informacji o nietekstowych elementach strony internetowej;
- Część udostępnianej treści nie została przygotowana z uwzględnieniem zasad dostępności dla osób z niepełnosprawnościami. Część dokumentów nie zawiera nagłówków, alternatywnych opisów obrazów i innych elementów w strukturze informatycznej, zwiększających dostępność serwisu dla użytkowników programów odczytu ekranu.
Strona posiada następujące ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami:
- możliwość podwyższenia kontrastu,
- możliwość zmiany wielkości czcionki.
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia: 2023-05-29
Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2023-05-29
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Jarosław Woźniak, mbpkoluszki@wikom.pl, tel: 44 714 58 38. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej cyfrowo oraz składać żądania zapewnienia dostępności cyfrowej.
Informacje na temat procedury
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna biblioteki głównej.
Zabytkowy budynek biblioteki, mieści się przy ul 11 listopada 33.
Biblioteka jest częściowo dostępna architektonicznie.
Przed budynkiem nie ma wyznaczonych miejsc parkingowych, w tym dla osób z niepełnosprawnościami.
Osoby niepełnosprawne, z ograniczeniami ruchowymi, poruszające się na wózkach, nie mają możliwości wejścia do biblioteki bez wsparcia innych osób.
Dla osób niewidomych i niesłyszących biblioteka nie zapewnia specjalnych ułatwień. W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
Piętro budynku jest niedostępne dla osób z ograniczeniami ruchowymi. W budynku nie ma windy.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Do budynku prowadzą 2 wejścia: jedno wejście główne, przeznaczone dla czytelników oraz pracowników, od strony ul. 11 listopada i drugie wejście boczne (awaryjne), prowadzące od strony ul. 11 Listopada.
Wejście frontowe częściowo zadaszone przeznaczone dla czytelników i pracowników, od strony ul. 11 Listopada. Prowadzą do niego schody z barierką dostosowaną do wzrostu.
Nie mamy podjazdu dla wózków oraz podjazdu dla osób niepełnosprawnych.
To wejście prowadzi do przedsionka i składa się z drzwi wejściowych oraz bocznych szklanych drzwi prowadzących do czytelni.
Od strony bloków jest boczne wejście, do którego prowadzą częściowo zadaszone schody (podobnie jak wejście frontowe niedostępne dla osób na wózkach).
W budynku są 3 toalety. 1 dla pracowników i gości i 2 dostępne dla czytelników. W budynku nie ma toalety przystosowanej dla osób z niepełnosprawnościami.
W budynku nie ma tablic informacyjnych z planami układu przestrzennego czytelń – z wygodną do czytania kontrastową czcionką, w formie informacji dotykowej z opisami w alfabecie Braille’a.
W administracyjnej części budynku nie ma oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Czytelnikom z ograniczonymi możliwościami samodzielnego czytania zwykłego druku biblioteka udostępnia sprzęt umożliwiający korzystanie z niektórych książek.
Nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu ani online, ale mamy możliwości obsługi czytelnika w języku migowym na poziomie a1.
Nie mamy filmików z tłumaczeniem w języku migowym informacji zamieszczanych na stronie.
Z wejścia wchodzimy do czytelni, gdzie można skorzystać ze stanowisk komputerowych wyposażonych w ułatwienia dla ograniczeniami słuchu i wzroku.
Na piętrze sala konferencyjna jest niedostępna dla osób na wózkach, ponieważ prowadzą do nich schody.
W administracyjnej części budynku, ani sale konferencyjne, ani inne pomieszczenia nie są wyposażone w pętle indukcyjne dla osób głuchych.
W budynku nie ma oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Biblioteka nie posiada aplikacji mobilnych.
Dostępność architektoniczna filii w Gałkowie Dużym.
Budynek wraz z lokalnym muzeum, mieści się przy ul. Dzieci Polskich 20.
Filia jest częściowo dostępna architektonicznie.
Przed budynkiem nie ma wyznaczonych miejsc parkingowych, w tym dla osób z niepełnosprawnościami.
Osoby niepełnosprawne, z ograniczeniami ruchowymi, poruszające się na wózkach, mają możliwość wyjścia / wjazdu do filii. Wejście znajduje się na poziomie gruntu.
Dla osób niewidomych i niesłyszących biblioteka nie zapewnia specjalnych ułatwień. W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Do budynku prowadzi jedno wejście główne, przeznaczone dla czytelników oraz pracowników, od strony ul. Dzieci Polskich.
W budynku jest jedna toaleta dla pracowników i gości. W budynku nie ma toalety przystosowanej dla osób z niepełnosprawnościami.
W budynku nie ma tablic informacyjnych z planami układu przestrzennego czytelń – z wygodną do czytania kontrastową czcionką, w formie informacji dotykowej z opisami w alfabecie Braille’a.
W administracyjnej części budynku nie ma oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu ani online.
Z wejścia do czytelni, gdzie można skorzystać ze stanowiska komputerowego.
W budynku nie ma oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Filia nie posiada aplikacji mobilnych.