Deklaracja Dostępności

Deklaracja Dostępności

Miejska Biblioteka Publiczna w Koluszkach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: www.mbp.koluszki.pl

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Deklarację sporządzono dnia:

Deklarację ostatnio aktualizowano dnia:

Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: IDcom Group Sp. z o.o.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem:

  • Materiały wideo nie posiadają audiodeskrypcji oraz napisów dla osób niesłyszących.
  • Część załączników występujących na stronie nie jest dostępna cyfrowo.
  • Niektóre treści tekstowe nie są dostępne cyfrowo.
  • Część dokumentów występujących na stronie nie zawiera nagłówków lub nie ma zachowanej odpowiedniej struktury hierarchizowania nagłówków.
  • Niektóre zdjęcia i grafiki nie posiadają prawidłowych opisów alternatywnych lub nie posiadają ich wcale.

Nadmierne koszty:

  • Materiały wideo nie posiadają audiodeskrypcji oraz napisów dla osób niesłyszących.
  • Dokumenty archiwalne, które są opublikowane na stronie nie są dostępne cyfrowo.
  • Niektóre zdjęcia i grafiki zamieszczone na stronie nie posiadają prawidłowych opisów alternatywnych lub nie posiadają ich wcale.
  • Niektóre infografiki nie posiadają alternatywy w postaci pliku pdf.
  • Niektóre linki występujące na stronie nie posiadają prawidłowych opisów kontekstowych lub nie posiadają ich wcale.

Wycena kosztów dostosowania elementów serwisu

20000 zł rocznie

Treści nieobjęte przepisami:

  • Dokumenty archiwalne, które są opublikowane na stronie nie są dostępne cyfrowo.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.

Osobą kontaktową jest Jarosław Woźniak , adres e-mail: mbpkoluszki@wikom.pl . Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu: +48 44 714 58 38 .

Informacja zwrotna

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.

Żądanie powinno zawierać:

  • dane osoby zgłaszającej żądanie,
  • wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi,
  • sposób kontaktu.

 

Jeżeli osoba zgłaszająca żądanie potrzebuje informacji w alternatywny sposób, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje wnoszącego żądanie o terminie realizacji, który nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.

Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku odmowy realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie ma prawo złożyć skargę w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementów.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę możesz złożyć listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

  • Jarosław Woźniak
  • ul. 1 1 Listopada 33 95-040 Koluszki
  • mbpkoluszki@wikom.pl

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl .

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie budynku:

Budynek nie jest przystosowanych dla osób z niepełnosprawnością ruchową.

Dostosowanie wejść do budynków:

Budynek nie jest przystosowanych dla osób z niepełnosprawnością ruchową.

Dostosowanie korytarzy:

Budynek nie jest przystosowanych dla osób z niepełnosprawnością ruchową.

Dostosowanie schodów:

Budynek nie jest przystosowanych dla osób z niepełnosprawnością ruchową.

Dostosowanie wind:

W budynku nie ma wind.

Dostępność pochylni:

W budynku nie ma dostepnych pochylni.

Dostępność platform:

W budynku nie ma dostępnych platform.

Dostosowanie parkingów:

Brak.

Prawo wstępu z psem asystującym:

Do budynku można wejść z psem przewodnikiem lub psem asystentem.

Dostępność tyflomap:

W budynku nie ma tyflomap.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Dostępność tłumacza języka migowego:

Istnieje możliwość skorzystania z usługi tłumacza języka migowego. Tłumaczem migowym jest nasz pracownik dostępny w swoich godzinach pracy.

Dostępność informacji głosowych:

W budynku nie można skorzystać z informacji głosowych.

Dostępność pętli indukcyjnych:

W budynku nie ma dostępnych pętli indukcyjnych.